יום שבת, 26 בנובמבר 2011

חיפוש עצמי...

שלום לכולם,

במסגרת שנת הלימודים הנוכחית ב"מכללה ללימודים אקדמיים" באור  יהודה התבקשנו  כולנו לחשוב על נושא לכתיבת סמינריון.
לאחר לבטים , קשיים וחששות החלטתי שאנסה לבדוק מה באמת אפשר לעשות בכיתה  בתיכון כאשר  תוכנית הלימודים החדשה באנגלית הכוללת קריאת יצירות ספרותיות וניתוחם על פי שבעה מאפיינים מסדר חשיבה גבוה, הפחתת שעות לימוד בכיתות שאינן ניגשות לבגרות והוספת עוד ספרי לימוד לנגד עיניי.

לא אשקר לכם, פעמים רבות שאלתי את עצמי בשביל מה אני צריכה את כל זה. האם באמת חסרים לי לחצים מיותרים? האם עצם העובדה ש   שאין מחשבים  בכיתות ושאין מערכת לשימוש במחשבים היא מספיקה לכשעצמה  כדי לגרום לכל אדם בר דעת להימנע מלהכניס לעצמו רעיונות לראש?

לאחר התלבטויות רבות ביני ובין עצמי החלטתי שאכן זמן בכיתה אין אבל אוכלל לקשור נושא לימודי שקראנו בספר הלימוד ואני אצור איזה שהוא עניין סביב עבודה הכוללת שימוש באמצעים מתוקשבים - אך אותה הם יצטרכו לעשות בבית.מכיוון שבתוך עמי אני יושבת החלטתי לקשור את העבודה במתן ציון ואפשרתי לכיתה לעבוד בקבוצות של ארבעה.
 נושא השיעור מהספר היה על בני נוער ששותים לשכרה ומתים כתוצאה משימוש מופרז באלכוהול ועל ההשלכות של אלכוהול בכלל הן כתופעה חברתית והן כסכנה חברתית.
מהדיון שהתנהל בכיתה ומהצחקוקים  התרשמתי שהנושא אינו זר להם וכי חלק מהם יודעים על הנושא הרבה יותר מקרוב...
כאדם אשר דעותיו מאוד נחרצות ( יש אשר יגידו מיושנות) בנושא אלכוהול ובוודאי אלכוהול ובני נוער , החלטתי להרים את הכפפה ולשלוח את כיתתי לשיטוט בשדה האינטרנט ובצפייה מה הם יוכלו ללקט לי שם.
המטלה שלהם כללה את הסעיפים הבאים.
א. מציאת טקסט באנגלית (כמובן) הקשור לבני נוער וצריכת אלכוהול. נתתי הנחייה שהם יכולים לבחור מה שמעניין אותם - כל עוד הוא קשור בנושא - נפלא!
ב. את הטקסט יש לסכם במילים שלהם ולא חלילה "העתק הדבק" ( או איזו מהומה.... למה, כמה איפה ושמה... )
ג. להוציא  10 מילים באנגלית שהם חדשות ולא היו מוכרות.
ד. את תמצית המאמר לחלק לילדי שאר הכיתה ולפתח דיון בנושא הכולל  שאלות המתבססות על הסיכום הקצר.
ה. הבאת   סרטון הקשור לנושא מיוטיוב או כל מקור אחר שהם מכירים.
ו. מציאת שיר הקשור לנושא
(וואו, עכשיו אני רואה שהם ממש קיבלו  miniproject...)

הם יכולים להציג את הנושא באמצעות מצגת או כל דרך אחרת הנראית להם.ניתן להם תאריך יעד של חודש לעבודה.

ומה שקרה  במשך השבוע שלאחר מכן....
חלקם רץ למחנכת  והתלונן שאין להם זמן ומה פתאום גם  יש כל כך הרבה עבודה וגם  מבחן בעוד שבוע וגם bookreport  וגם שיעורי בית ובכלל... הם לא רגילים לכל כך הרבה עבודה!.
המחנכת כל  הפסקה תופסת אותי ושואלת האם אני יכולה לדחות או בכלל לבטל ,הם עמוסים מאוד...
אני- כבר שבועיים מחפשת שעתיים שאוכל להיות איתם בחדר מחשבים או להתחלף עם אחת המורות אשר מלמדת בחדר מסויים בו יש מקרן ומחשב סגור ונעול בתוך ארון...

ועכשיו תגידו לי אתם - מה בדיוק היה חסר לי? שלווה?  אומץ?  אולי שכל...?
בעוד שבועיים הם אמורים להציג את התוצרים שלהם. אספר לכם מה יהיה בהמשך.
אני באופן אישי מאוד התלהבתי , אני חושבת שזה תהליך מרתק ומעניין  אשר יוסיף תוכן ועניין ללימוד הרגיל בכיתה. מעניין מה יגידו החברה...

לסיום הנה סרטון המראה שימושים שונים של טכנולוגיה בהם מורים יכולים להשתמש בכיתה, המראה את כל התלבטויותיי :האם יש לנו זמן, מכשור אמצעים טכניים וטכנולוגים. ומי יעזור? הם לי? אני להם? האם זה מצדיק את כל העבודה והאנרגיות המושקעות בהסבר?  וכן, זה חשוב ,וכן ,זה מעניין, וכן הם הופכים גם ללומדים עצמאיים וכן ,דרך ההערכה משתנה- לא רק מבחן אלא גם משהו שיתופי ומקוון


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה