שלום לכל החברים,
ארצה לשתף אתכם היום במאמר שקראתי השבוע ואשר התפרסם באתר "ארגון המורים" אודי מלכה פרסם מאמר ושמו: "1 0 עצות למורים לשילוב טכנולוגיה בהוראה".
הנה הקישור:http://www.irgun-hamorim.org.il/Content.aspx?atcid=21876
מה שמיוחד במאמר זה הוא עצם העובדה שמורה "בשטח ",ללא הרבה רעש וצלצולים מבין שאנחנו כבר בתוך עידן שילוב הטכנולוגיות השונות והשימוש בהן , וכי מערכת החינוך אינה יכולה לפסוח על כל מה שקורה בכל מקום אחר.
מר אודי מלכה מדבר על 10 עקרונות שונים וברשותכם אתייחס לכמה מהם.
"פרסם מידע חשוב - אחד היתרונות של הטכנולוגיה ובתוכה אתרי האינטרנט הוא יתרון הזמינות. ניתן להעלות לרשת מידע על הקורס שאתה מלמד, מידע שיישאר זמין לצפייה לאורך כל הסמסטר".
עד היום די הסתדרנו עם לכתוב דברים על הלוח או לתת דף מודפס.היום, ככל שאני לומדת יותר ,אני מבינה עד כמה חשובה נתינת פלטפורה לתלמידים המכילה את תכני השיעור , קישורים שונים ואף מאפשרת סביבת פורום פתוח בין התלמידים לבין עצמם או בינם לבין המורה.
תקשורת פנים אל פנים היא חשובה מאין כמוה, אך גיבוי הנושאים הנלמדים בצורת אתר כיתתי או פתיחת קבוצה כיתתית בפייסבוק היא חשובה לא פחות!!!
"אבל בבית זה עבד! - לא משנה מה הכנת: מצגת, סרטון או סתם קישור לאתר שתכננת לצפות בו ביחד עם התלמידים בזמן השיעור - חשוב לבדוק שדברים שעבדו בבית או על המחשב שעליו עבדת, יעבדו בדיוק גם על המחשב שעליו תציג בבית הספר. "
ללא ספק אחד הדברים המעצבנים ביותר שקורים לנו!!!.המורה מכין מצגת או סרטון או משלב מספר אלמנטים שהוא רוצה להציג בשיעור באמצעות המחשב והופ- הוא מגיע לכיתה חדור רצון טוב ונרגש - אך תקלות טכניות שאינן קשורות בו מומעות ממנו להתקדם. לא מומלץ לנסות חוויה כזאת עם כיתה בת 36 תלמידים רועשים וחסרי סבלנות....
הדבר היחיד שאני חושבת לעצמי הוא אולי להביא את המחשב הנייד האישי ואיתו לנסות מה שרוצים.
כן אני יודעת וגם מסכימה עם כל אלה מכם ,שמרימים גבה כרגע, ושואלים : נו באמת מה עוד תרצי שנעשה?....
לגמרי נושא כאוב.
" יצירת תוצרים על ידי התלמידים - נצל את הטכנולוגיה לפיתוח תוצרים על ידי התלמידים.
תיעוד התוצרים, שיתופם והצגתם מעלים את המוטיבציה של התלמידים ומאפשרים להם להציג תוצרים שהם גאים בהם"
רבותי, השבוע החלטתי שאני יוצאת מהקופסה וביקשתי מכיתה יוד שלי לעשות עבודה מתוקשבת. החברה הסתכלו עלי בבעתה ולא ממש ידעו מה אני רוצה מהם.מאחר ודנו בטקסט לימודי הדן בשימוש באלכוהול בקרב בני נוער, ביקשתי מהם למצוא באינטרנט מקורות מידע בנושא, סרטונים שילוב של קטעי עתונות וכו' ולהכין איזושהיא פעילות המסכמת את הנושא , אך בצורה מקוונת.נתתי להם יד חופשית ואפשרות לעבוד בקבוצות של ארבעה והבטחתי להם חדר עם מחשב על מנת שנוכל להעלות את השיעורים שלהם.
האמת, הם די התרגשו ואני -די בפאניקה לראות האם הכל יעבוד ומה יהיו התוצאות.
אעדכן אתכם בהמשך...
לסיכום, מערכת החינוך צריכה לעשות שימוש מושכל בטכנולוגיות ולגרום להם להיות חלק אינטגראלי מהשיעורים.זה מעשיר ,זה מגוון, זה מעניין וזה הופך כל נושא להרבה יותר רלוונטי.
עד כאן להיום. נשתמע ברשומה הבאה...
ארצה לשתף אתכם היום במאמר שקראתי השבוע ואשר התפרסם באתר "ארגון המורים" אודי מלכה פרסם מאמר ושמו: "1 0 עצות למורים לשילוב טכנולוגיה בהוראה".
הנה הקישור:http://www.irgun-hamorim.org.il/Content.aspx?atcid=21876
מה שמיוחד במאמר זה הוא עצם העובדה שמורה "בשטח ",ללא הרבה רעש וצלצולים מבין שאנחנו כבר בתוך עידן שילוב הטכנולוגיות השונות והשימוש בהן , וכי מערכת החינוך אינה יכולה לפסוח על כל מה שקורה בכל מקום אחר.
מר אודי מלכה מדבר על 10 עקרונות שונים וברשותכם אתייחס לכמה מהם.
"פרסם מידע חשוב - אחד היתרונות של הטכנולוגיה ובתוכה אתרי האינטרנט הוא יתרון הזמינות. ניתן להעלות לרשת מידע על הקורס שאתה מלמד, מידע שיישאר זמין לצפייה לאורך כל הסמסטר".
עד היום די הסתדרנו עם לכתוב דברים על הלוח או לתת דף מודפס.היום, ככל שאני לומדת יותר ,אני מבינה עד כמה חשובה נתינת פלטפורה לתלמידים המכילה את תכני השיעור , קישורים שונים ואף מאפשרת סביבת פורום פתוח בין התלמידים לבין עצמם או בינם לבין המורה.
תקשורת פנים אל פנים היא חשובה מאין כמוה, אך גיבוי הנושאים הנלמדים בצורת אתר כיתתי או פתיחת קבוצה כיתתית בפייסבוק היא חשובה לא פחות!!!
"אבל בבית זה עבד! - לא משנה מה הכנת: מצגת, סרטון או סתם קישור לאתר שתכננת לצפות בו ביחד עם התלמידים בזמן השיעור - חשוב לבדוק שדברים שעבדו בבית או על המחשב שעליו עבדת, יעבדו בדיוק גם על המחשב שעליו תציג בבית הספר. "
ללא ספק אחד הדברים המעצבנים ביותר שקורים לנו!!!.המורה מכין מצגת או סרטון או משלב מספר אלמנטים שהוא רוצה להציג בשיעור באמצעות המחשב והופ- הוא מגיע לכיתה חדור רצון טוב ונרגש - אך תקלות טכניות שאינן קשורות בו מומעות ממנו להתקדם. לא מומלץ לנסות חוויה כזאת עם כיתה בת 36 תלמידים רועשים וחסרי סבלנות....
הדבר היחיד שאני חושבת לעצמי הוא אולי להביא את המחשב הנייד האישי ואיתו לנסות מה שרוצים.
כן אני יודעת וגם מסכימה עם כל אלה מכם ,שמרימים גבה כרגע, ושואלים : נו באמת מה עוד תרצי שנעשה?....
לגמרי נושא כאוב.
" יצירת תוצרים על ידי התלמידים - נצל את הטכנולוגיה לפיתוח תוצרים על ידי התלמידים.
תיעוד התוצרים, שיתופם והצגתם מעלים את המוטיבציה של התלמידים ומאפשרים להם להציג תוצרים שהם גאים בהם"
רבותי, השבוע החלטתי שאני יוצאת מהקופסה וביקשתי מכיתה יוד שלי לעשות עבודה מתוקשבת. החברה הסתכלו עלי בבעתה ולא ממש ידעו מה אני רוצה מהם.מאחר ודנו בטקסט לימודי הדן בשימוש באלכוהול בקרב בני נוער, ביקשתי מהם למצוא באינטרנט מקורות מידע בנושא, סרטונים שילוב של קטעי עתונות וכו' ולהכין איזושהיא פעילות המסכמת את הנושא , אך בצורה מקוונת.נתתי להם יד חופשית ואפשרות לעבוד בקבוצות של ארבעה והבטחתי להם חדר עם מחשב על מנת שנוכל להעלות את השיעורים שלהם.
האמת, הם די התרגשו ואני -די בפאניקה לראות האם הכל יעבוד ומה יהיו התוצאות.
אעדכן אתכם בהמשך...
לסיכום, מערכת החינוך צריכה לעשות שימוש מושכל בטכנולוגיות ולגרום להם להיות חלק אינטגראלי מהשיעורים.זה מעשיר ,זה מגוון, זה מעניין וזה הופך כל נושא להרבה יותר רלוונטי.
עד כאן להיום. נשתמע ברשומה הבאה...
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה