שלום לכולם,
בשם החידושים הגלובליים, הצפת עולמינו בחידושים טכנולוגיים ובשם "תוכנית התקשוב הלאומית" פרסם משרד החינוך
יישומים למורים מטעם המנהל למדע וטכנולוגיה.
הנה הקישור:
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/MadaTech/hatamat_marechet_21/PituchTochenDigitali/Oryanut_Machshev.htm
מגמת משרד החינוך לפתח עד כמה שאפשר את נושא התקשוב ולהפוך אותו לנושא לאומי ,שלא לדבר על להטמיע אותו בתוך מערכת החינוך, משמח אותי מאוד, שכן אני בתור מורה לאנגלית מוצאת שיש דברים אדירים, אשר אפשר להכניס לכיתה בזמן שיעור הקשורים לכל מה שנלמד בתוכנית הלימודים באנגלית , בן אם הם קשורים קשר ישיר או קשר עקיף.
במסגרת לימודי לתואר שני הגעתי לאתרים רבים די באקראי, מה שהפך אותי לסוג של "ציידת אתרים", ומכל דבר שאני מחפשת אני מוצאת עוד ועוד דברים המלמדים אותי ונקשרים לכל מיני הפעלות ותכנים אשר אני מלמדת בכיתה.
אחת הבעיות הטכניות המצערות אשר די כובלות אותי (אני חייבת לומר )היא הבעייה הקשורה ב- " אבל איך עושים את זה?"
כמובן שכבר שמעתי את חברי המלומדים אשר מציעים לי קורסים רבים אשר אפשר להירשם אליהם, בעוד אחרים מרמזים לי שתלמידי הם מאגר בלתי נדלה של ידע בנושאים אלה .
אני מוצאת את עצמי די הרבה מחפשת מענה בסביבת הyoutube המוכרת ולומדת לא מעט מסרטונים איך אפשר לעשות דברים, כך שמיותר לציין כמה שמחתי כאשר אחת מחברותי ללימודים העלתה קישור בסביבת הפייסבוק דרכו אפשר ללמוד כמעט כל מה שחשקה נפשינו באופן אישי ומקוון.אני מתכוונת כמובן לקישור המופיע למעלה.
על מנת לספר לכם מעט על חוויותיי , אפתח ואומר שבדקתי ארבעה קישורים ולא את כולם וכולם היו אקראיים. רציתי לראות האם "סוס קרבות וותיק" שכמוני אכן יצליח להבין וליישם את הנאמר או שאולי התוכנית יומרנית מידי ומנותקת מהשטח .
הנה ממצאי:
א- חלק מהסרטונים היו ברמת "למתקדמים בלבד"
ב- לאדם כמוני , אשר אינו בקיא ברזי הטכנולוגיה, הסברים כתובים כפי שהופיעו יכולים לגרום לתחושת תסכול נוראי שכן הם ממצים מאוד ובהחלט מיועדים למי שכבר בתוך העולם הזה.
ג- לחלק מהסרטונים לא היתה אפשרות של "קירוב המסך וממש צפייה ממוקדת בטקסט הוויזואלי. כל דרך שלי לקרב או להגדיל את המסך עלו בתוהו.
לסיכום:
גם כאשר יש רעיון נפלא כמו הרעיון של מנהל המדע והטכנולוגיה, עדיין יש לקחת בחשבון שלא כל המורים עוסקים או בקיאים בענף הטכנולוגיה ולכן אולי יש צורך להכין מקבץ למתחילים ולמתקדמים.
בנוסף חייב להיות מישהו אחראי אשר מפקח על הדברים ובודק אותם לפני שהם מועלים לרשת. אני חייבת להיות גם אובייקטיבית ולציין שלמורים אשר כבר מבינים ברזי הטכנולוגיה, זוהי שיטה מצוינת ללימוד של הנושאים השונים ובהחלט יכול לענות על צרכים שונים.
לפניכם סרטון מדליק שמצאתי ביוטיוב - סרטון "מדריך פוטושופ איך להכין מברשת חדשה בפוטושופ" . ראו כמה פשוט ,קולח וברור זה נראה וגם נשמע - גם למי שאינו בקיא ברזי הטכנולוגיה.
בשם החידושים הגלובליים, הצפת עולמינו בחידושים טכנולוגיים ובשם "תוכנית התקשוב הלאומית" פרסם משרד החינוך
יישומים למורים מטעם המנהל למדע וטכנולוגיה.
הנה הקישור:
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/MadaTech/hatamat_marechet_21/PituchTochenDigitali/Oryanut_Machshev.htm
מגמת משרד החינוך לפתח עד כמה שאפשר את נושא התקשוב ולהפוך אותו לנושא לאומי ,שלא לדבר על להטמיע אותו בתוך מערכת החינוך, משמח אותי מאוד, שכן אני בתור מורה לאנגלית מוצאת שיש דברים אדירים, אשר אפשר להכניס לכיתה בזמן שיעור הקשורים לכל מה שנלמד בתוכנית הלימודים באנגלית , בן אם הם קשורים קשר ישיר או קשר עקיף.
במסגרת לימודי לתואר שני הגעתי לאתרים רבים די באקראי, מה שהפך אותי לסוג של "ציידת אתרים", ומכל דבר שאני מחפשת אני מוצאת עוד ועוד דברים המלמדים אותי ונקשרים לכל מיני הפעלות ותכנים אשר אני מלמדת בכיתה.
אחת הבעיות הטכניות המצערות אשר די כובלות אותי (אני חייבת לומר )היא הבעייה הקשורה ב- " אבל איך עושים את זה?"
כמובן שכבר שמעתי את חברי המלומדים אשר מציעים לי קורסים רבים אשר אפשר להירשם אליהם, בעוד אחרים מרמזים לי שתלמידי הם מאגר בלתי נדלה של ידע בנושאים אלה .
אני מוצאת את עצמי די הרבה מחפשת מענה בסביבת הyoutube המוכרת ולומדת לא מעט מסרטונים איך אפשר לעשות דברים, כך שמיותר לציין כמה שמחתי כאשר אחת מחברותי ללימודים העלתה קישור בסביבת הפייסבוק דרכו אפשר ללמוד כמעט כל מה שחשקה נפשינו באופן אישי ומקוון.אני מתכוונת כמובן לקישור המופיע למעלה.
על מנת לספר לכם מעט על חוויותיי , אפתח ואומר שבדקתי ארבעה קישורים ולא את כולם וכולם היו אקראיים. רציתי לראות האם "סוס קרבות וותיק" שכמוני אכן יצליח להבין וליישם את הנאמר או שאולי התוכנית יומרנית מידי ומנותקת מהשטח .
הנה ממצאי:
א- חלק מהסרטונים היו ברמת "למתקדמים בלבד"
ב- לאדם כמוני , אשר אינו בקיא ברזי הטכנולוגיה, הסברים כתובים כפי שהופיעו יכולים לגרום לתחושת תסכול נוראי שכן הם ממצים מאוד ובהחלט מיועדים למי שכבר בתוך העולם הזה.
ג- לחלק מהסרטונים לא היתה אפשרות של "קירוב המסך וממש צפייה ממוקדת בטקסט הוויזואלי. כל דרך שלי לקרב או להגדיל את המסך עלו בתוהו.
לסיכום:
גם כאשר יש רעיון נפלא כמו הרעיון של מנהל המדע והטכנולוגיה, עדיין יש לקחת בחשבון שלא כל המורים עוסקים או בקיאים בענף הטכנולוגיה ולכן אולי יש צורך להכין מקבץ למתחילים ולמתקדמים.
בנוסף חייב להיות מישהו אחראי אשר מפקח על הדברים ובודק אותם לפני שהם מועלים לרשת. אני חייבת להיות גם אובייקטיבית ולציין שלמורים אשר כבר מבינים ברזי הטכנולוגיה, זוהי שיטה מצוינת ללימוד של הנושאים השונים ובהחלט יכול לענות על צרכים שונים.
לפניכם סרטון מדליק שמצאתי ביוטיוב - סרטון "מדריך פוטושופ איך להכין מברשת חדשה בפוטושופ" . ראו כמה פשוט ,קולח וברור זה נראה וגם נשמע - גם למי שאינו בקיא ברזי הטכנולוגיה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה