שלום לכם חברים,
במשך השנה האחרונה אנו נחשפים ושומעים רבות את הביטוי " מיומנויות המאה ה-21מין מנטרה כזאת שאומרת שאם נדע ונשתמש הכל יהיה פשוט נפלא!. חיינו השתנו לפתע. פתאום כל מה שאנו מכירים וחווים כבר לא רלוונטי.אם אין שימוש במחשב ווביצועיו לצרכי למידה , הרי שלא השגנו את המטרה. אנחנו נשארים מאחור ומפגרים לחלוטין בכל מה שקשור להשכלה ולחינוך. החלטתי לצאת לשטח ולגלות " הכצעקתה"?...
ובכן בואו ונראה תחילה מה זה אותו יצור בן כלאיים ששמו "מיומנויות המאה ה-21"
וכמובן מה הדבר הראשון שעושים? נכון, נכנסים "לממלכת הגוגל" ורושמים את השם הנחפץ ו"בום" גשם של אוצרות מידע, סרטונים מאמרים וכל טוב.
אז ככה, מיומנויות המאה 21 הן כל אותן מיומנויות אותן אנו מצפים מתלמידינו החכמים לרכוש. אם עד עתה רצינו להגיע למצב שתלמידים מין הסתם ידעו קרוא וכתוב, שפות,חשבון ומדעים, הרי שעכשיו נוספו בהדגשת יתר מיומנויות חדשות אשר נחשבות הטון המכתיב במערכת הלימודים וההשכלה הגבוהה. מעתה אל תאמר "אין התלמיד יודע קרוא וכתוב", אלה אמור "אין התלמיד מיומן בשליחת טקסט והפצתו בגוגל דוקס"...
נשמע מוזר? לא בטוח. המחשב עם שלל אוצרותיו חדר לחיינו וחלק ניכר מתלמידינו משתמש בו בכל דרך אפשרית.
בואו נעשה רשימה מסודרת של המיומנויות האלה, הנה הן לפניכן, נלקח מתוך:
http://www.ncahlc.org/download/annualmeeting/05Handouts/GSUN0145k_Egan.pdf
ICT literacy is…
… the ability to use digital technology, communication
tools, and/or networks to
define
access,
manage,
integrate,
evaluate,
create, and
communicate
information ethically and legally in order to function in a
knowledge society. נתרגם את זה בעברית "קלה" :
מיומנויות המאה ה21- הם היכולות להשתמש בטכנולוגיה דיגיטלית, כלים לתקשורת ורשתות חברתיות על מנת להגדיר,לגשת, לנהל, לשלב להעריך ליצור לשתף ולתקשר אינפורמציה באופן חוקי ואתי על מנת לתפקד בחברת הידע.
הלומד שלנו צריך להתקדם לעבר היותו לומד עצמאי אשר רוכש את מיומנויות התקשוב ושולט בהם על מנת ליצור למידה אפקטיבית ומשמעותית
אני מסכימה עם הנאמר ללא כל ספק, עם הסתיגויות , כמובן. אל נשכח פה את תפקידו של המורה ואל נשכח את העומס החדש שאיליו נקלעים המורים. מעתה הם צריכים ללמוד ולהתמקצע במימדים חדשים אשר אינם נהירים לכולם
לסיום הנה סרטון המראה מהן אותן מיומנויות של המאה ה21
במשך השנה האחרונה אנו נחשפים ושומעים רבות את הביטוי " מיומנויות המאה ה-21מין מנטרה כזאת שאומרת שאם נדע ונשתמש הכל יהיה פשוט נפלא!. חיינו השתנו לפתע. פתאום כל מה שאנו מכירים וחווים כבר לא רלוונטי.אם אין שימוש במחשב ווביצועיו לצרכי למידה , הרי שלא השגנו את המטרה. אנחנו נשארים מאחור ומפגרים לחלוטין בכל מה שקשור להשכלה ולחינוך. החלטתי לצאת לשטח ולגלות " הכצעקתה"?...
ובכן בואו ונראה תחילה מה זה אותו יצור בן כלאיים ששמו "מיומנויות המאה ה-21"
וכמובן מה הדבר הראשון שעושים? נכון, נכנסים "לממלכת הגוגל" ורושמים את השם הנחפץ ו"בום" גשם של אוצרות מידע, סרטונים מאמרים וכל טוב.
אז ככה, מיומנויות המאה 21 הן כל אותן מיומנויות אותן אנו מצפים מתלמידינו החכמים לרכוש. אם עד עתה רצינו להגיע למצב שתלמידים מין הסתם ידעו קרוא וכתוב, שפות,חשבון ומדעים, הרי שעכשיו נוספו בהדגשת יתר מיומנויות חדשות אשר נחשבות הטון המכתיב במערכת הלימודים וההשכלה הגבוהה. מעתה אל תאמר "אין התלמיד יודע קרוא וכתוב", אלה אמור "אין התלמיד מיומן בשליחת טקסט והפצתו בגוגל דוקס"...
נשמע מוזר? לא בטוח. המחשב עם שלל אוצרותיו חדר לחיינו וחלק ניכר מתלמידינו משתמש בו בכל דרך אפשרית.
בואו נעשה רשימה מסודרת של המיומנויות האלה, הנה הן לפניכן, נלקח מתוך:
http://www.ncahlc.org/download/annualmeeting/05Handouts/GSUN0145k_Egan.pdf
ICT literacy is…
… the ability to use digital technology, communication
tools, and/or networks to
define
access,
manage,
integrate,
evaluate,
create, and
communicate
information ethically and legally in order to function in a
knowledge society. נתרגם את זה בעברית "קלה" :
מיומנויות המאה ה21- הם היכולות להשתמש בטכנולוגיה דיגיטלית, כלים לתקשורת ורשתות חברתיות על מנת להגדיר,לגשת, לנהל, לשלב להעריך ליצור לשתף ולתקשר אינפורמציה באופן חוקי ואתי על מנת לתפקד בחברת הידע.
הלומד שלנו צריך להתקדם לעבר היותו לומד עצמאי אשר רוכש את מיומנויות התקשוב ושולט בהם על מנת ליצור למידה אפקטיבית ומשמעותית
אני מסכימה עם הנאמר ללא כל ספק, עם הסתיגויות , כמובן. אל נשכח פה את תפקידו של המורה ואל נשכח את העומס החדש שאיליו נקלעים המורים. מעתה הם צריכים ללמוד ולהתמקצע במימדים חדשים אשר אינם נהירים לכולם
לסיום הנה סרטון המראה מהן אותן מיומנויות של המאה ה21
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה