שלום חברים,
היום אני רוצה להתלבט איתכם ביחד על נפלאות הקידמה... על איך העולם משתנה ועל איך כל מה שהיה פעם רק הולך ונעלם....
טוב , אל תיקחו אותי יותר מידי ברצינות. אתם הרי יודעים שאני בחורה שמרנית., אך מעשה שהיה ,כך היה:
התחלנו סמסטר ג' . עם כל ההתרגשות והציפיה ללמוד סוף סוף יישומים שאוכל להיכנס עימם לכיתה, התחלנו את הסמסטר עם מרצה חדשה , ששמחה לשוחח ולהסביר לנו דברים הקשורים בסביבות למידה מתוקשבות. ישבנו כולנו דרוכים. שיעור ראשון של הבוקר וכולנו מאוד ערניים וקשובים. ולפתע -ק ס ם !!! המרצה אינה רק מדברת, אלה היא מדגימה ומראה דברים הרלוונטיים לנושא השיעור באמצעות "הלוח החכם". או.קי פה החמצתי פעימה. אנחנו למדנו על הלוח החכם והכיתה החכמה - כולם חכמים, כולם יודעים את התורה.... אך למרבה הפלא עד היום לא ה ר א ו לנו מה זה. מה שנקרא "ללמוד על יבש"..., ולפתע אנו רואים באמת את השימוש שלו ואת כל אותן "חוכמות" שניתן לבצע באמצעותו.
כמובן שכל מה שראינו הוא בהחלט על קצה המזלג, אבל הנה תובנותיי:
יש לוח חכם
יש כיתה ( חכמה במיוחד) שמעוניינת ללמוד
יש מורה שיודע להפעיל ( בתאוריה, בינתיים)
יש שיעור מעניין, אינטגרטיבי, בונה ונבנה, אחר , גורם ללומד לקחת חלק בלמידה, מעודד ללמידה עצמית ועוד ועוד..
הנה הקישור המסביר - מה זה
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Yesodi/Hadshaniyot/Golshim/golshimb/golshim7/Golshim7M2.htm
ולכל המעוניין הנה סרטון בנושא המתאר מהו אותו לוח חכם. תהנו.
מלי,
השבמחקאני שותפה לרגשות שלך ולמה שכתבת בפוסט. לאחר שני סמסטרים שבהם מורים רבים מלמדים בדרך שלדעתם היא מודרנית- הקרנת מצגת ושימוש בפורום, נחשפנו למרצה עכשוית שלא רק מדברת על אלא משתמשת עם. התנסות נהדרת שדרכה אנו יכולים ללמוד הרבה איך אנחנו נלמד את תלמידינו?
גילה קיסילביץ